سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی مدیر عملیات حج تمتع آمار بازگشت حجاج ایرانی را تشریح کرد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود عواقب و تأثیرات منفی فریادزدن بر سر کودکان توضیحات رئیس سازمان مدارس درباره انواع شهریه در مدارس غیردولتی
سرخط خبرها

هشدار جدی: سن تتوزدن به کودکان هم رسید! | انجام‌دادن تتو برای شبیه‌شدن به تتلو

  • کد خبر: ۲۳۳۱۱۱
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
هشدار جدی: سن تتوزدن به کودکان هم رسید! | انجام‌دادن تتو برای شبیه‌شدن به تتلو
تب تتوزدن به سنین کمتر از ۱۴ سال رسیده است و نیم‌نگاهی به فضای مجازی نشان می‌دهد که بسیاری از کودکان و نوجوان‌ها قسمتی از بدن خود را به دست تتوکارها سپرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار تتو در دهه اخیر حسابی داغ شده است و تعداد کسانی که روی بدنشان نقش‌و‌نگار‌های خاص می‌اندازند، هر روز بیشتر می‌شود؛ تتو‌هایی که بعضاً عجیب‌و‌غریب هستند و دامنه آن به گردن و صورت و حتی پشت پلک هم می‌رسد.

همه‌گیری ویروس تتو به‌قدری شدت یافته که حالا برخی نوجوانان و حتی کودکان هم به شیوه تقلیدی به این کار روی آورده‌اند و می‌خواهند حتماً طرحی روی بدنشان داشته باشند. بیشتر آ‌ن‌ها تا زمانی که در مدرسه هستند، تلاش می‌کنند تا تتو را در نقاط کمتر دیده‌شده بدنشان ثبت کنند، اما برخی با رفع محدودیت سیستم آموزشی با سرعت عجیبی بدن خود را به دفتر نقاشی تبدیل می‌کنند.

ویدئویی که فضای مجازی را به‌هم ریخت

چند روز پیش بود که ویدئوی تتوی ابرو برای یک دختر ۷ساله در اینستاگرام، حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرد و بسیاری انگشت انتقاد خود را به سمت والدین این کودک و آرایشگرش نشانه رفتند.

در توضیح ویدئوی منتشر شده نوشته شده بود: «چند روز پیش این دختر ۷ساله اومد واسه ابروهاش، چون دوستاش به‌خاطر ابروهاش اذیتش می‌کردن، تصمیم گرفتیم که درستش کنیم.» در ادامه ویدئوی دختر ۷ساله با ابرو‌های تیره‌تر و تتوشده نشان داده شد و بسیاری با بیان جملاتی همچون «این آرایشگر و والد باید تحت پیگرد قانونی قرار می‌گرفتن» انتقاد کردند.

دوست دارم مثل تتلو بشم

از خود تتوزدن برای کودک و نوجوان، عجیب‌تر تبلیغات آن در سطح گسترده است. ویدئوی دختربچه‌ای که به‌گفته خودش با اصرار زیاد، مادرش را برای تتوزدن راضی کرده بود، یک نمونه از این خروار است. «همه دوستام تتو دارن و منم دلم می‌خواست یه تتو مفهومی بزنم.»

ویدا جزو دختر‌هایی است که از سن ۱۶ سالگی تتوزدن در قسمت‌های مختلف بدنش را آغاز کرد. او که اکنون ۲۰سال دارد، بخش اعظمی از صورت، دست‌ها، گردن و پاهایش را با تتو‌های رنگی پوشانده است.

ویدا می‌گوید: «من دوست دارم مثل تتلو باشم، به‌خاطر همین شروع کردم به تتوزدن.» به‌گفته ویدا، کل بدن او با ۷۰نوع تتو پوشانده شده است: «هرماه حداقل یک میلیون تومان پول تتو‌های جدیدم می‌شه. خانواده‌ام موافق نیستن، اما خب این سلیقه منه، تتو‌های تتلو به‌من ایده می‌ده.»

پشیمانی فایده‌ای ندارد

تتو از آن کار‌های زیبایی است که راه برگشت ندارد؛ یعنی تتو تا آخر عمر روی بدن می‌ماند و همین قصه را خطرناک‌تر می‌کند. میترا که سال‌هاست در یک آرایشگاه حوالی شرق تهران فعالیت می‌کند با نوجوان‌های زیادی روبه‌رو شده است که برای انجام تتو به او مراجعه کرده‌اند: «سال‌های اخیر دختران زیادی برای تتوزدن پیش من میان و خبر دارم که پسر‌های نوجوان هم بیشتر از بقیه دنبال این کار هستن. من با توجه به سن این بچه‌ها، تتو رو قبول نمی‌کنم، متأسفانه بچه‌ها تحت‌تأثیر سلبریتی‌ها و فیلم‌ها این کار رو انجام می‌دن و شاید وقتی بزرگ بشن، دیگر این تتو‌ها را دوست نداشته باشن، اما دیگه پشیمونی فایده نداره.»

۴۰میلیون تتوی کل دست

از آنجا که تتوزدن غیرقانونی است، نرخ مصوبی برای هزینه‌های آن وجود ندارد و همین دست تتوکار‌ها را برای گرفتن پول بیشتر باز گذاشته است. بسته به نوع طرح و میزان کار تتو از ۵۰۰هزار تومان تا ۴۰ میلیون و حتی ۱۰۰میلیون خرج بر می‌دارد. میترا می‌گوید: «مثلا برای اینکه دست پلمب بشه (تتو در کل دست) بعضی‌ها تا ۴۰میلیون تومان هم می‌گیرن.» هر چند از نظر قانون انجام تتو منعی ندارد، اما تتو برای کودکان و نوجوان‌هایی که شخصیت‌شان هنوز کامل شکل نگرفته است، زنگ خطر فرهنگی را به صدا درآورده است.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->